Det har længe været kendt, at det giver god mening at have en kompetent social media assistent i virksomheder.
Den side af virksomhedsdriften er over de seneste år blevet større og vigtigere. Dels er der opstået flere sociale platforme, og dels er der opstået flere måder, man kan benytte sig af disse sociale medier på. Det kræver sin mand at holde styr på den udvikling. Derfor er der meget at hente ved at få et godt overblik over de mange sociale medier ved hjælp af social media monitoring.
Hvad er social media monitoring?
Det er et forholdsvis nyt begreb. Social media monitoring er kort fortalt en måde at danne sig et overblik over alle former for trafik eller omtale på nettet, der har med din virksomhed at gøre. Ved hjælp af dette overblik vil du være i stand til at kunne målrette og tilrette din markedsføring og dit brand.
Hvis du benytter dig af social media monitoring, så får du et super anvendeligt værktøj til at forstå effekten af virksomhedens indsats på de sociale medier og til at gøre denne indsats endnu mere målrettet.
Få facts om jeres optræden på de sociale medier
Da du med social media monitoring får et enestående overblik over flere sider af jeres digitale fodspor, så vil du også lettere kunne målrette, hvilken vej jeres virksomhed skal udvikles.
Med en hootsuite kan du få en samlet platform med hele jeres indsats og optræden på samtlige sociale medier. Den vil for eksempel kunne give dig:
- Overvågning
- Sikkerhed
- Analyse
- Planlægning
- Samarbejde
- Inspiration
- Apps og integrationer
- Samarbejde med influencers
Med andre ord er det slut med mere eller mindre at gætte, hvordan det står til med den digitale side af virksomheden.
Stor troværdighed
Du kommer i besiddelse af store mængder af data i forhold til virksomhedens digitale liv. Disse facts giver dig et reelt billede af, hvordan jeres brand klarer sig på de sociale medier. Det er en vigtig del af markedsføring og det at drive en virksomhed i dag, så det har en stor betydning at indsamle og behandle disse mange data.
Med dette overblik og samkøring af platforme vil du bedre kunne optimere og målrette din indsats. Her er ikke tale om at gætte eller fornemme, hvilken vej vinden blæser, for det drejer sig jo om fakta.
Der ligger derfor en stor grad af troværdighed i de informationer, som du får samlet via din social media monitoring.
Automatiser og optimer din færd på de sociale medier
Det er et stort arbejde konstant at skulle annoncere og kommunikere på samtlige sociale medier. Flere af de opgaver kan automatiseres og optimeres, hvis du benytter Hootsuite Ads. Det letter dit arbejdspres.
Med overvågning af den digitale omtale af dit brand får du også et rigtigt godt forspring i forhold til, hvad der rører sig med hensyn til dit brand. Dels bliver du godt informeret, og dels kan du være på forkant, når du benytter dig af social listening.
Social media monitoring giver dig mange fordele.