Måltidskasser: En revolution i hverdagens madlavning

Hvis du er en iværksætter og skal sparke gang i den der nystartede virksomhed, er der mange ting, som du er nødt til at holde dig for øjet. Du er helt ny i din branche. Du skal ud og have fat i en masse kunder, så du kan få opbygget en stærk portefølje og få nogle kontakter og netværker.

Det kræver selvfølgelig en masse markedsføring og PR, og det er ikke altid lige billigt at få en fod indenfor døren hos mulige kunder. En ting, der kan hjælpe dig betydeligt i din opstart, er at få en god organisering i virksomheden fra starten af.

Det er både en fordel for virksomheden internt og eksternt.

Sørg for at have styr på lageret

Er du ved at opbygge et stort lager af varer, der skal sælges ud i gennem hele Danmark – og måske en dag på tværs af grænser? Så er det vigtigt, at du fra starten af får dannet dig et overblik over lageret, imens du bestiller og sælger varer.

Du får brug for lagerstyringssystemer, som for eksempel WMS, så det bliver let for dig og dine medarbejdere at finde hurtigt frem til, hvilke varer der snart vil være mangel på, og som derfor skal bestilles hjem.

Som du sikkert kan regne ud, vil dette tjene dig godt. Det er godt for dine medarbejdere, at de let kan holde styr på lageret, og det er super for dit ry hos kunderne, hvis du altid har varer på lageret, så de kan sendes hurtigt af sted. Der er ikke noget værre end at stå i en situation, hvor du pludselig for en ordentlig ordre på en masse varer, som du slet ikke har nok af og skal til at få produceret så hurtigt som muligt.

Du kan ende med at blive valgt fra til fordel for andre leverandører, der er hurtigere til at opfylde ordrer.

Projektarbejde kan være omfattende

Derudover bør du holde organiseringen af virksomhedens arbejdsgange i tankerne, hvis du beskæftiger dig med projektledelse og projektstyring. Det ser igen godt ud, hvis man kan give sin kunde et positivt indtryk og vise, at man har styr på sine ting, så de føler, at de er i trygge hænder. Ofte involverer projektarbejde jo, at du hyres til at løse et eller andet problem, og så er det bare ikke super smart at fremstå, som om man ikke selv er særlig godt organiseret.

Projektarbejde er også ganske omfattende. Du og dine medarbejdere skal holde styr på rigtig mange forskellige informationer, opgaver og sågar flere forskellige projekter, som I måske skal køre sideløbende. Dermed er det igen rigtig vigtigt at have en god organisering af arbejdspladsen fra starten af.

Bedst at starte godt ud

Måske kan det virke vigtigere at sørge for alt muligt andet, når du starter din virksomhed: Indretning, hjemmeside, varelager og så videre. Hvis man kun har ganske få arbejdere, kan organisering virke ubetydelig, men husk på at det er bedre at starte godt ud end at vente indtil tingene begynder at gå galt.