Kun få danske virksomheder har kastet sig ud i Snapchat-annoncering

0
207
Kun få danske virksomheder har kastet sig ud i Snapchat-annoncering

Der er ikke nogen, der er i tvivl om, at annoncering på de sociale medier kan vise sig at være yderst rentabelt. På trods af dette, er det kun ganske få danske virksomheder, der har kastet sig ud i Snapchat annoncering. Det er en skam, da det er et medie og en platform, der har mange brugere, der derfor er nemme at nå ud til.

Det er ikke alle virksomheder, der vil få noget ud af at annoncere på Snapchat. Fx er det kun ganske få danske B2B-virksomheder, der vil kunne opnå en rentabel annoncering på Snapchat. For B2C-forretninger forholder det sig dog helt anderledes. De har nemlig rigtig gode forudsætninger for at gøre det yderst rentabelt.

I og med, at det er relativt nyt, at der er åbnet op for annoncering på Snapchat, er det faktisk kun ganske få danske bureauer og freelancer, der har specialiseret sig inden for det. Har du i sinde at igangsætte en form for annoncering på Snapchat, er det derfor vigtigt, at det udlicitere til en af de aktører, der har størst erfaring.

Hvilke virksomheder kan få gavn af annoncering på Snapchat?

Det er svært at svare på, hvilke virksomheder, der kan få gavn af annoncering på Snapchat. I bund og grund er det noget, som de fleste vil kunne gøre rentabelt. Som der tidligere er givet udtryk for, er det dog næppe blandt B2B-virksomheder, at man finder de størst succeshistorier. Det gøres nok nærmere hos webshops.

For en webshop kan Snapchat vise sig at være en rigtig god trafikkilde. Det er nemlig muligt at sende brugerne direkte til det eller de produkter, der annonceres for. Derfor er der ikke langt fra klik til køb – og det er netop det, der er fordelen ved denne type annoncering. Det samme gælder fx også for Facebook-annoncering.

Hold ikke igen med Snapchat-annoncering som webshopejer

Hvis du ejer og driver en webshop, bør der ikke herske tvivl om, at du kan skabe salg via Snapchat. Som følge af dette, er det derfor heller ikke en aktivitet, som du bør tøve med at sætte gang i. I og med, at der endnu ikke er synderligt mange, der har kastet sig over dette, er det muligt at opretholde nogle lave klikpriser.

Hvad det betyder er, at du reelt vil kunne trække trafik og kunder fra Snapchat til en lavere pris pr. klik, end fra fx Facebook eller Instagram. Det er i høj grad det, der er med til at gøre det til en fordel at være blandt de første til at annoncere på en ny platform. Derfor bør du bestemt også overveje annoncering på Snapchat.

Ovenstående betyder ikke, at det kun er webshops, der kan få gavn af denne type annoncering. Det er noget, der gør sig gældende for et hav af forretninger, men det er især webshops, man ser have stor succes med det. Derfor skal det også gøres klart, at det er værd at eksperimentere med – især som B2C-forretning.