Online markedsføring er en term, som er kommet for at blive. I dag er det meste nemlig digitaliseret, og det gælder også for markedsføringen af virksomheder. Læs med her og bliv meget klogere på, hvad online markedsføring er for noget.
Det har altid været essentielt at markedsføre sin virksomhed, hvad end man udbyder en tjeneste, et produkt, en service eller noget helt fjerde. Og i dag, hvor det meste foregår på internettet, er online markedsføring en nødvendig del af strategien.
Men hvad er online markedsføring egentlig for noget, og hvordan fører man det ud i livet i praksis? I denne artikel får du de bedste tips og tricks, når det kommer til online markedsføring og de mest uundværlige elementer.
Det betaler sig at satse på online markedsføring
Ligesom så meget andet koster det selvfølgelig en smule tid og penge at lave god online markedsføring. En bitcoin code kan give dig lidt ekstra økonomi at finansiere det for, og derfor kan investering i kryptovaluta være en fin lille sidebeskæftigelse.
Når det er sagt, kan det bestemt betale sig at satse på online markedsføring. I dag bruger folk nemlig nettet til alt lige fra research på et produkt eller en tjeneste, til rent faktisk at lægge det i kurven. Det kan altså gøre en stor forskel for virksomhedens salg og konverteringer, at man har lagt en god strategi for den online markedsføring.
Start med SEO
En god start kan være de tre berømte bogstaver, SEO. Du har garanteret set dem før, men det er ikke sikkert, at du ved, hvad de står for. Det kan vi imidlertid nemt opklare for dig: SEO er en forkorelse fra Search Engine Optimization, og på dansk kaldes det for søgemaskineoptimering.
Søgeoptimering går ud på at optimere dit online indhold, så det lever op til søgemaskinernes præferencer. Ved at lave indhold som lever op til fx Google og Bings algoritmer og regler, vil du nemlig komme til at rangere langt højere i søgemaskinerne. Og du skal faktisk helst helt op i toppen på side et, på visse søgeord, hvis du vil have en chance for at blive fundet.
Sociale medier spiller en stor rolle
Et andet aspekt af den online markedsføring er de sociale medier, også kaldet SoMe. Der er statistikker, der viser, at folk bruger rigtig meget tid på at researche på produkter på sociale medier. Det vil altså sige, at selvom de ikke direkte køber noget her, spiller det en afgørende rolle for, hvad de ender med at købe.
Content marketing og betalte annoncer
Det er derfor meget vigtigt for din online markedsføring, at du er aktiv på de sociale medier. Nogle af de mest relevante for virksomheder er Facebook og LinkedIn. Her kan du først og fremmest fokusere på at lave noget gratis content marketing. Det er indhold, der giver brugerne værdi fremfor at forsøge at sælge dem noget. Det giver dit brand troværdighed og loyalitet, hvilket i sidste ende kan betyde salg.
Hernæst kan du prøve nogle af de betalte annoncer af. De sociale medier har mange gode værktøjer til at segmentere din målgruppe, så du kan lave de helt rigtige annoncer til forskellige kunder. Instagram er i dag opkøbt af Facebook, hvilket giver dig mulighed for at annoncere gratis her, når du laver betalte annoncer på FB.